Er gaat niets boven een plotselinge update van het Google-algoritme, waardoor marketeers zich even verward en bezorgd voelen. Het lijkt alsof zoekmachines zoals Google wachten tot je al je eenden op een rij hebt en vervolgens een update lanceren die je inspanningen onmiddellijk overbodig maakt.
Bovendien is er nog steeds enige geheimhouding achter hoe Google websites evalueert en bepaalt welke sites verschijnen – en hoe ze verschijnen – op de resultatenpagina van zoekmachines (SERP’s) voor verschillende zoekopdrachten.
Het goede nieuws is dat er een aantal tools voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) zijn – sommige gratis, sommige betaald – die u kunnen helpen uw website te bekijken zoals zoekmachines zoals Google deze zien – op deze manier kunt u uw positie verbeteren en relevantie voor uw doelzoekwoorden.
HubSpot Website Grader
Marketeers werken om verkeer en gekwalificeerde leads te genereren via de website van hun bedrijf. Daarom is het belangrijk dat marketeers precies begrijpen wat ze kunnen doen om de impact en een SEO scan van die website te verbeteren.
Met HubSpot’s Website Grader, voert u eenvoudig de URL van uw website in en u ontvangt automatisch een rapportkaart met bruikbare inzichten over uw SEO-inspanningen. Van daaruit kunt u zich aanmelden voor de HubSpot Academy Website Optimization-cursus die u leert hoe u de SEO, gebruikerservaring (UX) en meer van uw website kunt verbeteren op basis van het type feedback dat u op uw rapportkaart hebt ontvangen.
Leer binnen enkele seconden meer over de prestaties van uw website.
Identificeer specifieke prestatieproblemen en ontvang duidelijke, bruikbare feedback over hoe u deze kunt oplossen.
Ontvang instructievideo’s en on-demand ondersteuning over hoe u uw website kunt verbeteren.
Google Search Central: Google Search Console
Google Search Central (voorheen bekend als Google Webmasters) heeft een aantal tools die bedoeld zijn om u te helpen verschijnen in de SERP’s voor de zoektermen en woordgroepen waarnaar uw doelgroep op zoek is.
Als u een zakenman of marketeer bent, begeleidt Search Central u bij het gebruik van Google Search Console om u te helpen bij uw SEO- en websiteanalyse. Google Search Console controleert, debugt en optimaliseert uw website – en er is geen codeerkennis nodig.
Hier zijn enkele voorbeelden van website-elementen die Google Search Console u leert en u helpt te optimaliseren.
De zoekwoorden die momenteel op uw website ranken.
Eventuele crawlfouten op uw website.
De mobielvriendelijkheid van uw website.
Het aantal webpagina’s dat in de index van Google staat (als ze niet in de index van Google staan, kunt u de URL-inspectietool van de tool gebruiken om een pagina in te dienen voor indexering).
De websitegerelateerde statistieken die voor u het belangrijkst zijn, inclusief klikken, vertoningen, gemiddelde klikfrequentie (CTR) en gemiddelde positie.
Doe je voordeel met deze tools. Wil je het niet zelf doen, dan kan je SEO uitbesteden bij een goede partij