Organiseer een campagne voor jouw hotel op Google hotel Ads en je ziet als vanzelf je reserveringen stijgen. Miljoenen reizigers zoeken dagelijks voor hotels via Google. Door middel van Google hotel Ads komt de beschikbaarheid van jouw hotel in zicht en kunnen geïnteresseerde reizigers zich verdiepen in de reviews van je hotel. Ook zorgt het programma ervoor dat je hotel te vinden is op Google Search, Google Maps en Google Assistant.
De functie van Google hotel Ads
Google hotel Ads zorgt ervoor dat je hotel advertenties kunt vinden als je naar een hotel zoekt via Google Search of Maps. Ook kun je op de hotel advertenties bieden, waarna je door gelinkt wordt naar de website van het hotel. Tevens kun je foto’s van deelnemende hotels, de voorzieningen en de prijzen zien. Met deze functie geef je kortom meer bezoekers de mogelijkheid een hotelkamer te boeken. Je vergroot de zichtbaarheid van je hotel. Daarom is het aan te raden het normale Google Ads hiernaast te blijven gebruiken.
Hoe werken de ads bij Google?
Om als hoteleigenaar je hotel in Google Hotel Ads naar voren te laten komen, moet je eerst de volgende informatie verstrekken:
- Een hotellijst van de hotels, waarvoor je een advertentie wil uitzetten
- De actuele prijslijst voor verschillende reisschema’s
- De landingspagina’s van je hotels, waarop de reizigers terechtkomen als ze op de advertentie klikken.
Bovenstaande zaken kun je beheren in het Hotel Center account. Dit moet gekoppeld worden aan het Google Ads account om hotel campagnes te tonen en je budget, campagnes, advertentiegroepen en dergelijke te beheren.
Waarom kiezen voor Google hotel Ads?
Wanneer je kiest voor dit vernuftige programma van Google, dan brengt dit mooie voordelen met zich mee. Ten eerste trek je reizigers aan, die actief zoekende zijn naar een hotel op een bepaalde locatie. De Google hotel Ads bevatten de naam van je hotel en benadrukken alle voordelen van een boeking via jouw website. Ten tweede kun je eenvoudig de prijzen aanpassen per hotel op basis van de beschikbaarheid en de reisschema’s van reizigers. Je kunt potentiële gasten laten boeken via je eigen site, maar ze kunnen ook via Google meteen de boeking plaatsen. Als laatste kun je meerdere manieren aangeven, waarop je Google betaalt voor zijn diensten. Met dit programma ben je kortom verzekerd van meer directe boekingen, grotere zichtbaarheid van je hotel en de mogelijkheid tot het invullen van de beschikbaarheid die jij wilt vullen.
Verschillende manieren van betalen
Je kunt zelf aangeven hoe je Google hotel Ads wil betalen voor zijn diensten. Je kunt commissie betalen per conversie. Dus je betaalt alleen als een reiziger je hotel boekt. Je kunt ook commissie betalen per verblijf. Je betaalt dan alleen wanneer een reiziger een verblijf in je hotel afrondt dat via de advertentie geboekt was.
Hoe wordt je advertentie door Google aangeboden?
De zichtbaarheid van je Google hotel Ads zijn afhankelijk van een aantal factoren. De belangrijkste factor die de advertentie rangschikking bepaalt is de veiling, waarin Google let op de partner biedingen en kwaliteit van jouw hotel campagne. Factoren die de kwaliteit van je hotel advertentie kunnen verhogen, zijn de nauwkeurigheid van de prijzen en de mate waaraan je advertenties voldoen aan de behoeften van de reizigers.